Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mami, tati, co když je to všechno jinak?

Je to pár let, co jsem si uvědomila, jak moc jsem křivdila svým rodičům. Měla jsem jim za zlé, že v některých věcech podle mého názoru selhali a že mohli udělat některé věci jinak. Možná mohli, ale kdo jsem, abych je soudila?

Jsou vánoce a přesto, že je vlastně už sama neslavím, nebudu kazit jejich kouzlo těm, kdo je mají rádi. Štědrý den jsem strávila sama s maminkou, která byla moc ráda, že jsem přijela. Znovu a znovu si uvědomuji, jak moc jsem svým rodičům vděčná za dar života, ať už udělali jakoukoli „chybu“ či řekli cokoli, co říci nemuseli. Uvědomuji si to o to více a palčivěji i proto, že jsem sama máma a udělala jsem strašnou spoustu chyb a řekla množství vět, které jsem říct nemusela. Ostatně jako asi každý.

Miluju svého syna z celého srdce a přesto jsem udělala chyby a pravděpodobně i on mi je vyčítá. Vím, že na to má právo a zároveň vím, že možná nastane čas, kdy i on bude mít stejné pochybnosti o správnosti svých domněnek, jako mám dnes já.

Často se stává, že uděláme jeden špatný krok, pak druhý, pak třetí a najednou zjistíme, že jsme na totálně špatné cestě a že nevíme jak to změnit. Zjistila jsem, že funguje jediné, prostě udělat první krok jiným směrem. I když to někdy musí být krok do křoví, kde jsou bodláky, i když je to někdy krok do kopce, o kterém si myslíme, že je nad naše síly a dokonce i když je to krok do hustého lesa, kde se s největší pravděpodobností ztratíme. Ale jak říká Paolo Coelho: „Zabloudit je nejlepší způsob, jak najít něco zajímavého.“

Zabloudila jsem v životě mnohokrát a musím říct, že vždycky, když jsem se odevzdala do „vyšších rukou“, ve chvíli, kdy jsem svoje ego poslala do háje a nasypala jsem si popel na hlavu, stalo se něco, co bych nikdy nevymyslela. Zázrak, který vyřešil neřešitelné, ukázal neviditelné a dokázal nemožné. Opravdu to nebylo jen jednou. I proto jsem se rozhodla vědomě věřit v Boha a zázraky, které přináší. Nemluvím teď o náboženství, mluvím o víře, o té, která jde skrze všechna náboženství a dokonce i za něj. O víře, která přináší klid a vědomí, že se všechno děje z nějakého důvodu a vede nás to k našemu nejvyššímu dobru v souladu s ostatními a jejich nejvyšším dobrem. Je mi jedno jestli je někdo součástí náboženství a nebo má jen hlubokou víru v dobro a lásku, záleží mi pouze na tom, jak daný člověk přemýšlí, mluví a koná.

Rozlišuji lidi pouze na dva druhy, na ty, co věří v dobro a na ty, co na svou víru zapomněli. Ano, dokonce si ani nemyslím, že jsou dobří a špatní lidé, je to jen o tom, jestli (si) věří a nebo ne. Mám dokonce i pochopení pro ty, kteří nevěří v dobré věci, byla jsem na tom „druhém břehu“ a vím, jak to tam vypadá. Prožila jsem si totální zoufalství, strach, hluboce ukrývanou nenávist a prázdnotu. Ale zažila jsem taky totální klid a mír, lásku, odevzdání, pokoru a nekonečný vděk. Když tohle píšu, tečou mi slzy a možná by někdo řekl, že jsem trapná. Možná jsem, ale je mi to jedno. Miluju svůj život, rodinu, blízké, Boha, planetu zemi a lidi. Bůh je mi tátou a planeta země mámou. Bez těch dvou mi život nedává smysl. A přesto, že mě rodiče nevedli k víře v něco vyššího, paradoxně mi k ní pomohli. I díky nim jsem si začala klást otázku: "Co když je to všechno jinak?"

Už Ježíš říkal: „Cti otce svého a matku svou.“ a já jsem k tomuto bodu došla také. Nedávno jsem se dozvěděla, že je můj tatínek nemocný, moc bych si přála, aby se uzdravil a věřím v to z celého srdce. Miluju ho takového, jaký je, se všemi plusy a mínusy i přesto, že jsem někdy měla pocit, že neexistuje, že nebyl tam, kde jsem ho potřebovala, je to můj táta. Vždycky mě miloval a pokud tam nebyl, pak jen proto, že si řešil něco, co se mnou nijak nesouviselo, jen třeba neuměl být mužem a tátou a nevěděl co s tím. Moje maminka je zdravá a vitální žena, má v sobě obrovskou sílu a zároveň i laskavost. Možná někdy neuměla ukázat jak moc mě miluje, ale já vím, že to tak je, vždycky mě milovala a cokoliv vypadalo jinak, bylo jen projevem nějakého jejího vnitřního strachu. Moc je oba miluju a odpouštím sama sobě, že jsem někdy nebyla schopna vidět a vnímat jejich lásku. Jim nemám co odpouštět, zato jim mám hodně co děkovat. V první fázi za život, který mi dali a v té druhé za to, že dělali to nejlepší, co uměli.

Mami a tati, DĚKUJU, jsem nesmírně vděčná, že vás mám. Byli jste mými prvními Bohy a zůstáváte ve mě napořád.

S láskou Hanka

 

Autor: Hana Moneam | čtvrtek 29.12.2016 9:14 | karma článku: 13,92 | přečteno: 670x
  • Další články autora

Hana Moneam

Byla jsem závislá a mojí drogou byla touha pochopit!

Kdysi dávno jsem začala vztah, protože jsem neuměla nahlas říct NE. Blbost? Dost pravděpodobně, přesto to tak je. Bylo mi 17 a vybral si mě jeden kluk a poté, co mě doprovodil domů z diskotéky, napsal mi dopis...

15.2.2017 v 10:47 | Karma: 11,84 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Opravdu se muži bojí silných žen? A koho se bojí silné ženy?

Prý se muži bojí silných žen. Možná ano, moje otázka ovšem zní: "Jací muži se bojí silných žen a co vlastně znamená být silnou ženou? A čeho nebo koho se bojí silné ženy?"

30.1.2017 v 11:31 | Karma: 13,78 | Přečteno: 898x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Laskavá fúrie

Umím být arogantní, nepříjemná, umím pohled, který vidí až do morku kostí, být nesmlouvavá, tvrdá, protivná, mrchoidní, zlá, žárlivá, využívající, zákeřná, nespokojená, nechutně přímá i opovrhující. Ano, i tohle jsem já.

23.1.2017 v 11:36 | Karma: 10,37 | Přečteno: 494x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Nikdy se nevzdávej a štěstí si tě najde!

... řekl v Nekonečném příběhu pes, či jak on sám sebe nazýval, rychlodrak Falco, malému bojovníkovi Atrejovi. Je to ale pravda? Máte rády pohádky nebo jste je už odsunuly do říše dětí?

9.1.2017 v 15:14 | Karma: 13,84 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

5 důvodů, proč se nám nelesknou vlasy

Máte pocit, že ať děláte co děláte vaše vlasy stále nevypadají tak, jak byste si přály? Zkuste se začíst a objevit chyby, které možná v péči o své vlasy děláte. Jak docílit většího lesku, zdravějších a krásnějších vlasů?

20.12.2016 v 12:47 | Karma: 7,23 | Přečteno: 628x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Práce k lidem patří, hodnotí účastníci první máj. Oslavy zdůrazňují i politici

1. května 2024,  aktualizováno  13:30

Odstartovaly každoroční oslavy prvního máje. V Praze se koná tradiční studentský majáles a lidé se...

KOMENTÁŘ: Padne-li Ukrajina, migrační pakt uprchlíky nezastaví

1. května 2024

Premium Hlavním předvolebním tématem před evropskými volbami do europarlamentu je migrační pakt, migrační...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O jeho smrti...

VIDEO: V jižní Číně se propadla dálnice, o život přišlo nejméně 24 lidí

1. května 2024  9:09,  aktualizováno  12:45

Nejméně 24 lidí zahynulo při propadu části dálnice na jihu Číny. Informovala o tom dnes agentura AP...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 759x
Hana Moneam je průvodkyně proměnou. Pomáhá ženám harmonizovat "in" a "out", přivádí je zpět k jejich podstatě, sebepoznání a sebelásce. Inspiruje k propojení a sladění vnějšího projevu a vnitřního nastavení pomocí změny životní strategie a fyzického vzhledu. webová stránka: www.jinovysvet.cz

Seznam rubrik