Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mami, tati, co když je to všechno jinak?

Je to pár let, co jsem si uvědomila, jak moc jsem křivdila svým rodičům. Měla jsem jim za zlé, že v některých věcech podle mého názoru selhali a že mohli udělat některé věci jinak. Možná mohli, ale kdo jsem, abych je soudila?

Jsou vánoce a přesto, že je vlastně už sama neslavím, nebudu kazit jejich kouzlo těm, kdo je mají rádi. Štědrý den jsem strávila sama s maminkou, která byla moc ráda, že jsem přijela. Znovu a znovu si uvědomuji, jak moc jsem svým rodičům vděčná za dar života, ať už udělali jakoukoli „chybu“ či řekli cokoli, co říci nemuseli. Uvědomuji si to o to více a palčivěji i proto, že jsem sama máma a udělala jsem strašnou spoustu chyb a řekla množství vět, které jsem říct nemusela. Ostatně jako asi každý.

Miluju svého syna z celého srdce a přesto jsem udělala chyby a pravděpodobně i on mi je vyčítá. Vím, že na to má právo a zároveň vím, že možná nastane čas, kdy i on bude mít stejné pochybnosti o správnosti svých domněnek, jako mám dnes já.

Často se stává, že uděláme jeden špatný krok, pak druhý, pak třetí a najednou zjistíme, že jsme na totálně špatné cestě a že nevíme jak to změnit. Zjistila jsem, že funguje jediné, prostě udělat první krok jiným směrem. I když to někdy musí být krok do křoví, kde jsou bodláky, i když je to někdy krok do kopce, o kterém si myslíme, že je nad naše síly a dokonce i když je to krok do hustého lesa, kde se s největší pravděpodobností ztratíme. Ale jak říká Paolo Coelho: „Zabloudit je nejlepší způsob, jak najít něco zajímavého.“

Zabloudila jsem v životě mnohokrát a musím říct, že vždycky, když jsem se odevzdala do „vyšších rukou“, ve chvíli, kdy jsem svoje ego poslala do háje a nasypala jsem si popel na hlavu, stalo se něco, co bych nikdy nevymyslela. Zázrak, který vyřešil neřešitelné, ukázal neviditelné a dokázal nemožné. Opravdu to nebylo jen jednou. I proto jsem se rozhodla vědomě věřit v Boha a zázraky, které přináší. Nemluvím teď o náboženství, mluvím o víře, o té, která jde skrze všechna náboženství a dokonce i za něj. O víře, která přináší klid a vědomí, že se všechno děje z nějakého důvodu a vede nás to k našemu nejvyššímu dobru v souladu s ostatními a jejich nejvyšším dobrem. Je mi jedno jestli je někdo součástí náboženství a nebo má jen hlubokou víru v dobro a lásku, záleží mi pouze na tom, jak daný člověk přemýšlí, mluví a koná.

Rozlišuji lidi pouze na dva druhy, na ty, co věří v dobro a na ty, co na svou víru zapomněli. Ano, dokonce si ani nemyslím, že jsou dobří a špatní lidé, je to jen o tom, jestli (si) věří a nebo ne. Mám dokonce i pochopení pro ty, kteří nevěří v dobré věci, byla jsem na tom „druhém břehu“ a vím, jak to tam vypadá. Prožila jsem si totální zoufalství, strach, hluboce ukrývanou nenávist a prázdnotu. Ale zažila jsem taky totální klid a mír, lásku, odevzdání, pokoru a nekonečný vděk. Když tohle píšu, tečou mi slzy a možná by někdo řekl, že jsem trapná. Možná jsem, ale je mi to jedno. Miluju svůj život, rodinu, blízké, Boha, planetu zemi a lidi. Bůh je mi tátou a planeta země mámou. Bez těch dvou mi život nedává smysl. A přesto, že mě rodiče nevedli k víře v něco vyššího, paradoxně mi k ní pomohli. I díky nim jsem si začala klást otázku: "Co když je to všechno jinak?"

Už Ježíš říkal: „Cti otce svého a matku svou.“ a já jsem k tomuto bodu došla také. Nedávno jsem se dozvěděla, že je můj tatínek nemocný, moc bych si přála, aby se uzdravil a věřím v to z celého srdce. Miluju ho takového, jaký je, se všemi plusy a mínusy i přesto, že jsem někdy měla pocit, že neexistuje, že nebyl tam, kde jsem ho potřebovala, je to můj táta. Vždycky mě miloval a pokud tam nebyl, pak jen proto, že si řešil něco, co se mnou nijak nesouviselo, jen třeba neuměl být mužem a tátou a nevěděl co s tím. Moje maminka je zdravá a vitální žena, má v sobě obrovskou sílu a zároveň i laskavost. Možná někdy neuměla ukázat jak moc mě miluje, ale já vím, že to tak je, vždycky mě milovala a cokoliv vypadalo jinak, bylo jen projevem nějakého jejího vnitřního strachu. Moc je oba miluju a odpouštím sama sobě, že jsem někdy nebyla schopna vidět a vnímat jejich lásku. Jim nemám co odpouštět, zato jim mám hodně co děkovat. V první fázi za život, který mi dali a v té druhé za to, že dělali to nejlepší, co uměli.

Mami a tati, DĚKUJU, jsem nesmírně vděčná, že vás mám. Byli jste mými prvními Bohy a zůstáváte ve mě napořád.

S láskou Hanka

 

Autor: Hana Moneam | čtvrtek 29.12.2016 9:14 | karma článku: 13,92 | přečteno: 670x
  • Další články autora

Hana Moneam

Byla jsem závislá a mojí drogou byla touha pochopit!

Kdysi dávno jsem začala vztah, protože jsem neuměla nahlas říct NE. Blbost? Dost pravděpodobně, přesto to tak je. Bylo mi 17 a vybral si mě jeden kluk a poté, co mě doprovodil domů z diskotéky, napsal mi dopis...

15.2.2017 v 10:47 | Karma: 11,84 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Opravdu se muži bojí silných žen? A koho se bojí silné ženy?

Prý se muži bojí silných žen. Možná ano, moje otázka ovšem zní: "Jací muži se bojí silných žen a co vlastně znamená být silnou ženou? A čeho nebo koho se bojí silné ženy?"

30.1.2017 v 11:31 | Karma: 13,78 | Přečteno: 898x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Laskavá fúrie

Umím být arogantní, nepříjemná, umím pohled, který vidí až do morku kostí, být nesmlouvavá, tvrdá, protivná, mrchoidní, zlá, žárlivá, využívající, zákeřná, nespokojená, nechutně přímá i opovrhující. Ano, i tohle jsem já.

23.1.2017 v 11:36 | Karma: 10,37 | Přečteno: 494x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Nikdy se nevzdávej a štěstí si tě najde!

... řekl v Nekonečném příběhu pes, či jak on sám sebe nazýval, rychlodrak Falco, malému bojovníkovi Atrejovi. Je to ale pravda? Máte rády pohádky nebo jste je už odsunuly do říše dětí?

9.1.2017 v 15:14 | Karma: 13,84 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

5 důvodů, proč se nám nelesknou vlasy

Máte pocit, že ať děláte co děláte vaše vlasy stále nevypadají tak, jak byste si přály? Zkuste se začíst a objevit chyby, které možná v péči o své vlasy děláte. Jak docílit většího lesku, zdravějších a krásnějších vlasů?

20.12.2016 v 12:47 | Karma: 7,23 | Přečteno: 628x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

No ta mě zas voštucovala!

Řekla moje maminka, když jsem já byla daleko a ona šla k jiné kadeřnici. Moc tedy nevím odkud pochází tohle slovo a kde ho vzala, ale výraz „voštucovala“ znamená něco jako pro mnohé další „voškubala“ čili moc ostříhala.

11.12.2016 v 15:18 | Karma: 8,58 | Přečteno: 490x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Jak nezabít partnera aneb 10 kroků od zlosti k lásce

Máš za sebou ošklivou hádku, dozvěděla ses, že ti byl partner nevěrný nebo se na něj z jakéhokoliv důvodu zlobíš? Co s tím? Jak se vyrovnat se všemi těmi nahromaděnými pocity zlosti, zrady, nepochopení, zklamání a nezbláznit se?

30.11.2016 v 8:38 | Karma: 12,50 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

(Ne)Vím kdo jsem a je mi jedno, co si o tom myslíš!

“Co ty si o sobě vůbec myslíš? Seš normální?” Dvě přiblblý otázky, který ale dokážou totálně změnit život. Pokud to ovšem chceme...

25.11.2016 v 21:58 | Karma: 16,28 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Je s námi konec?

Je listopadová neděle a já sedím sama doma v Praze. Ještě před pár dny jsem věřila, že už dlouho v tomto malém a útulném bytě sama nebudu, že tu se mnou bude můj manžel.

7.11.2016 v 18:11 | Karma: 14,03 | Přečteno: 1910x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 759x
Hana Moneam je průvodkyně proměnou. Pomáhá ženám harmonizovat "in" a "out", přivádí je zpět k jejich podstatě, sebepoznání a sebelásce. Inspiruje k propojení a sladění vnějšího projevu a vnitřního nastavení pomocí změny životní strategie a fyzického vzhledu. webová stránka: www.jinovysvet.cz

Seznam rubrik