Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je s námi konec?

Je listopadová neděle a já sedím sama doma v Praze. Ještě před pár dny jsem věřila, že už dlouho v tomto malém a útulném bytě sama nebudu, že tu se mnou bude můj manžel.

 

 

Ten je však, troufnu si použít ten výraz, „uvězněn“ v Egyptě. Ano, je Egypťan a je „doma“. A já jsem taky „doma“. Ale naše společné OPRAVDOVÉ doma je přeci tam, kde můžeme být spolu! A my teď spolu být nemůžeme. Cítím strach, zlobu, lítost a zklamání, ale i vděk, soucit, touhu a lásku. Cítím zároveň pokoru k tomu, co se děje a bezmoc změnit současný stav.

Je listopadová neděle a já sedím doma. Dívám se na dokument, který mi dere slzy do očí. Pozoruji další „něco“, co nedokážu ovlivnit a znovu cítím obrovskou pokoru i bezmoc.

 

 

Je s námi konec?

Tak zní věta, která se mi honila před třemi dny v hlavě a to je otázka, kterou vidím i v titulku tohoto filmu. Co můžu dělat, abych změnila situaci, která mi nevyhovuje? To je další otázka, která mě napadá.

Věřím, že každá jedna z vás, která čtete teď tento článek, jste zažila podobnou situaci (samozřejmě to platí i pro vás muže, pánové, ale píšu hlavně pro ženy a proto tento článek budu psát v ženském rodě, odpusťte mi). Nebyla jistě naprosto stejná, ale ve skutečnosti vlastně ano. Situace, kde nevidíme žádné světlo, jen tmu. Co máme dělat, když se nám nějaká situace ani trochu nelíbí a kterou (vědomě) nedokážeme změnit?

Co by jsi udělala ty? 

Zjistila jsem, že opravdu musím vždy začít u sebe, ať se mi to líbí nebo nelíbí. Že prvním krokem, který mi pomůže a který dokonce obvykle změní tu danou situaci k lepšímu je, je změnit můj postoj k dané situaci. Dovolit si projevit emoce, ať už to je lítost, vztek, zloba, strach i nenávist a pak je přijmout, poděkovat a nechat je odejít, nechat je být.

Ochutnat ten pocit, ale nezůstávat v něm! 

Dovolit všemu, co se ve mě děje, aby mohlo jít ven. Použít k tomu jakoukoli techniku, která vede k vyčištění a potom začít stavět něco nového. Tak jako jsem přijala já, že manžel teď nepřijede a nemohu změnit stav celého světa, přijmi i ty situaci, která se ti nelíbí. Ale! To, že nepřijede manžel teď, neznamená, že je konec! To, že zacházíme s planetou tak, jak s ní zacházíme také neznamená, že je s námi konec! Můžeme to změnit a ta změna nastává u každé jedné z nás! Každá myšlenka, každé slovo, které vypustíme z úst a každý malý čin, může změnit celý chod světa!

Takže, co můžu dělat?

Přijmout s pokorou, že něco nedokážu změnit a zároveň začít dělat to nejlepší, abych „to“ změnit dokázala. Najít cestu, řešení a pohled takový, který vyústí do situace win-win. Což znamená, že vyhrávají obě strany. A co to znamená? To víš jen a jen ty. Dovol odejít partnerovi, který s tebou už nechce být a tím uvolni místo novému. Nebo se naopak postav se za svůj vztah, pokud ti za to stojí a nevzdávej to bez boje. Přijmi, že něco či někoho nemůžeš vlastnit a otevři se novým možnostem. Nebo jindy zůstaň na stejném místě a neutíkej jen proto, že je to nepříjemné.

Pokud jde o mě a o náš manželský vztah, budou to kroky, které nás dovedou k možnosti žít společně na místě a kde se oba budeme cítit dobře. Pokud jde o záchranu naší planety, začnu třeba tím, že udělám každý den nějakou malou věc, která nebude stav naší planety zhoršovat.

Věřím, že i malý krok vede k velkým výsledkům!

Věřím, že jak já, tak i ty jsme součástí celku a společně tvoříme svět. Na každé z nás záleží, jak bude náš svět vypadat. Nezavírejme proto oči před situacemi, které se nám nelíbí a zároveň zkusme přijmout, že některé z nich nedokážeme (teď hned) změnit. Chovejme se jako královny a nedovolme samy sobě, cítit se jakkoli bezcenné a bezmocné!

Jen na nás záleží, kdy bude konec!

Autor: Hana Moneam | pondělí 7.11.2016 18:11 | karma článku: 14,03 | přečteno: 1910x
  • Další články autora

Hana Moneam

Byla jsem závislá a mojí drogou byla touha pochopit!

Kdysi dávno jsem začala vztah, protože jsem neuměla nahlas říct NE. Blbost? Dost pravděpodobně, přesto to tak je. Bylo mi 17 a vybral si mě jeden kluk a poté, co mě doprovodil domů z diskotéky, napsal mi dopis...

15.2.2017 v 10:47 | Karma: 11,84 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Opravdu se muži bojí silných žen? A koho se bojí silné ženy?

Prý se muži bojí silných žen. Možná ano, moje otázka ovšem zní: "Jací muži se bojí silných žen a co vlastně znamená být silnou ženou? A čeho nebo koho se bojí silné ženy?"

30.1.2017 v 11:31 | Karma: 13,78 | Přečteno: 898x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Laskavá fúrie

Umím být arogantní, nepříjemná, umím pohled, který vidí až do morku kostí, být nesmlouvavá, tvrdá, protivná, mrchoidní, zlá, žárlivá, využívající, zákeřná, nespokojená, nechutně přímá i opovrhující. Ano, i tohle jsem já.

23.1.2017 v 11:36 | Karma: 10,37 | Přečteno: 494x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Nikdy se nevzdávej a štěstí si tě najde!

... řekl v Nekonečném příběhu pes, či jak on sám sebe nazýval, rychlodrak Falco, malému bojovníkovi Atrejovi. Je to ale pravda? Máte rády pohádky nebo jste je už odsunuly do říše dětí?

9.1.2017 v 15:14 | Karma: 13,84 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ona

Hana Moneam

Mami, tati, co když je to všechno jinak?

Je to pár let, co jsem si uvědomila, jak moc jsem křivdila svým rodičům. Měla jsem jim za zlé, že v některých věcech podle mého názoru selhali a že mohli udělat některé věci jinak. Možná mohli, ale kdo jsem, abych je soudila?

29.12.2016 v 9:14 | Karma: 13,92 | Přečteno: 670x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 759x
Hana Moneam je průvodkyně proměnou. Pomáhá ženám harmonizovat "in" a "out", přivádí je zpět k jejich podstatě, sebepoznání a sebelásce. Inspiruje k propojení a sladění vnějšího projevu a vnitřního nastavení pomocí změny životní strategie a fyzického vzhledu. webová stránka: www.jinovysvet.cz

Seznam rubrik